نمایشگاه کتاب بین المللی تبریز ۹۷

به حول قوه ی الهی، نمایشگاه کتاب 97 را هم به پایان رساندیم. بسیار خرسندیم که توانستیم از طریق این نمایشگاه و پخش کتابچه های گیاهخواری ارگانیک وِگان، ارائه بروشورها و دی وی دی ها در زمینه مضررات گوشت خواری و فواید گیاهخواری و همچنین تاثیر مخرب صنعت گوشت بر تخریب محیط زیست و کره زمین را اطلاع رسانی کنیم. همچنین تغذیه طبیعی( ارگانیک،وگان وخام) را،راه پیشگیری از تمام بیماریها معرفی کنیم.
خداوند را شاکریم که دوباره توفیقی را نصیب مان کرد تا 6روز دیگر به صورت تمام وقت در خدمت زمین مادر مان باشیم.
از تمام عزیزانی که مارا در این نمایشگاه مساعدت کردند متشکر وقدردانیم.

یکی از خبرنگاران که از غرفه ما بازدید کرد اینگونه شرح بازدید خود را در  پایگاه خبری تحلیلی یاشیل یول(راه سبز) عنوان می کند:

نمايشگاه گردى محيط زيستى

غرفه ای با شعار گیاهخوار باشیم! حامی محیط زیست شویم تا سیاره‌مان را نجات دهیم، شعارى كه در ورودى يكى از غرفه هاى نمايشگاه كتاب نصب شده و حاضران در نمايشگاه را به سوى خود جذب مى كند.
اينجا غرفه اى متفاوت با همه باورهاى رايج درباره كتابفروشى هاست. در اين غرفه به معرفی کتاب هایی در خصوص تغذیه طبیعی و سالم پرداخته مى شود.
انجمن تغذیه طبیعی و گیاه خواری آذربایجان شرقی با پخش بروشور رایگان به آگاه سازی مردم در خصوص محیط زیست و تغذیه سالم و آشنایی با این انجمن می پردازد.
در این غرفه ۱۲ عنوان کتاب در رابطه با تغذیه سالم و گیاهخوارى عرضه مى شود، که از کشورهای مختلف گردآوری شده و مورد استقبال قرار گرفته است.
تفاوت بيشتر اين غرفه در نصب بنرهايى است كه به عواقب شيوه فعلى زندگى مردم پرداخته و تاكيد دارد انتخاب شیوه زندگی گیاه خواری می تواند مى تواند باعث سلامتی، شادابی، طول عمر ، خاتمه دادن به رنج گرسنگی در دنیا و متوقف کردن کشتار و شکنجه حیوانات شود.
رئیس انجمن با بیان اینکه۵۱% گرم کننده کره زمین گاز متان است که دامداری های صنعتی تولید می کنند به اهمیت انتخاب شیوه زندگی گیاه خواری برای حفظ محیط زیست و سلامتی انسان ها پرداخته و خاطر نشان مى كند: طبق گزارشات جهانی میزان آبی که برای تهیه یک کیلو گوشت استفاده میشود در اندازه ای است که با آن مقدار آب میشود غذای گیاهی به مدت یک ماه را تامین کرد و از طرف دیگر انسان ها با انتخاب گیاه خواری به سلامت جسم خود هم کمک میکنند چراکه برای تهیه فرآورده های گوشتی هورمون و آنتی بیوتیک به حیوانات تزریق میکنند که با مصرف این فرآورده ها هورمون ها و آنتی بیوتیک ها وارد چرخه غذایی انسان ها شده و سبب بیماری میشود.
او مى افزايد: از طرفی دیگر چون گیاهخواری زندگی سالم را به دنبال خواهد داشت نیازی به پزشك و دارو و به تبع آن، صنعت داروسازی که مخرب محیط زیست است، وجود نخواهد داشت.

عزیزاده مى گويد: مردمی که میخواهند این شیوه زندگی را انتخاب کنند نباید نگران جایگزین برای فرآورده های حیوانی باشند چرا که محصولات متنوع و بسیار خوشمزه ای از سر تاسر جهان در فروشگاه این انجمن وجود دارد که کاملا سالم و ارگانیک است.

بعضی اخبار مهم روزهای نمایشگاه:

روز اول: کتابهای استاد مزدافر مومنی که همین الان ازتهران رسیدند و به کتابهای انجمن در غرفه نمایشگاه کتاب اضافه شدند.

روز دوم: نمایشگاه، غرفه انجمن تغذیه طبیعی وگیاهخواری آ.ش با چهار دکتر عزیز از انجمن همتایاران دانشگاه علوم پزشکی، برای اطلاع رسانی در مورد سلامت جامعه و بهبودت غذیه عموم همکاری و مشارکت نمودند

روز سوم:حضور شهردارمحترم آ قای مهندس شهین باهر واعضای شورای شهر تبریز در غرفه انجمن مان در نمایشگاه بین المللی کتاب

روز ششم: تشریف فرمایی آ قای دکتر پزشکیان نماینده ی مجلس با هیئت همراه به غرفه ی انجمن مان در ششمین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز