پیتزای ترکی

پیده (پیتزای ترکی)

خمیر پیده:

یک قاشق چ.خ پودر مخمر فوری را با یک ق.چ شکر مخلوط کنید و یک چهارم لیوان آب ولرم به آن اضافه کنید. یک مقدار هم بزنید. بعدش روی آن یک پیش دستی قرار دهید و برای 10 دقیقه بگذارید تا عمل آید و پف کند.
سه ق.غ روغن مایع، یک چهارم لیوان آب ولرم و نوک ق.چ نمک را داخل ظرفی بریزید و مخلوط کنید.
مخمر که عمل آمد را به مخلوط آب و روغن اضافه کنید. حالا یک و نیم لیوان آرد به آن اضافه کنید و کم کم هم بزنید. خمیر را خوب ورز دهید. اگر پس از ورز دادن، خمیر خیلی به دست تان میچسبید، کمی آرد به آن اضافه کنید. سپس کف کاسه را آردپاشی کنید و خمیر را داخل کاسه بگذارید. روی کاسه، یک پارچه بکشید، بگذارید خمیر برای یک ساعت استراحت کند. این خمیر برای پیتزا و پیراشکی هم مناسب است. برای دو عدد پیتزای متوسط کافیست.
خمیر را روی کاغذ روغنی داخل سینی با وردنه پهن کنید و با چاقو یک همچنین شکلی بکشید.

مواد داخل پیده:

از قبل، حدود دو لیوان گوشت چرخ کرده گیاهی را یخ زدایی کنید و آب اضافی اش را با فشردن خارج کنید.
حالا آن را روی گاز، همراه با یک عدد گوجه فرنگی کوچک خرد شده، سه ق.غ ذرت، یک عدد هویج خرد شده، تفت میدهیم. بگذارید. پنج عدد قارچ خرد شده را جداگانه تفت دهید تا آب قارچ وارد موادمان نشود. بعد آنها را با مواد دیگر مخلوط میکنیم.
سه ق. غ رب گوجه فرنگی، یک ق.چ پودر پاپریکا، دو ق.چ گراماسالا، نصف ق.چ آویشن، یک ق.چ پودر زنجبیل، یک ق.غ سس سویای کره ای و نمک، فلفل اضافه میکنیم و کاملاً تفت میدهیم.
مواد را بریزید روی قسمت هاشور کشیده شده ی خمیر و به فاصله ی دو سانت از مواد، خمیر را برش بدهید و اضافه ی خمیر را به داخل تا بزنید.
حالا بگذارید داخل فر برای مدت حدود 20 دقیقه با دمای 180 درجه بپزد. حواستان بهش باشد که زیادی برشته نشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *