“بستنی سیب زمینی” وگان به زودی می تواند وارد بازار شود

وگان ها به زودی می توانند بستنی بدون لبنیات دیگری برای انتخاب داشته باشند، زیرا یک شرکت سوئدی در حال کار بر روی یک محصول مبتنی بر سیب زمینی است.

Veg of Lund، شرکت مادر DUG Drinks، مجوز ثبت اختراع بستنی ساخته شده با سیب زمینی، روغن کلزا و امولسیون پروتئین گیاهی را اعلام کرده است.

این پتنت در حال حاضر فقط سوئد را پوشش می دهد، اما سازندگان گفته اند که امیدوارند به زودی حمایت بین المللی شود.

پروفسور اوا تورنبرگ، بنیانگذار Veg of Lund، در بیانیه ای گفت: «ما خوشحالیم که یک پتنت در سوئد تأیید شده است. این واقعیت که بر اساس محصولی روزمره مانند سیب زمینی است، منحصر به فرد بودن و قدرت ثبت اختراع را نشان می دهد.

تورنبرگ از پتانسیل سیب زمینی به عنوان یک جایگزین گیاهی پایدار برای لبنیات خبر داده است. DUG شیر سیب‌زمینی را در سال 2021 وارد بازار کرد. در حالی که هنوز به موفقیت تجاری رقبایی مانند جو و سویا دست نیافته است، هنوز در سوپرمارکت‌های تعدادی از کشورها از جمله بریتانیا در دسترس است.

در سال 2022، این شرکت اسموتی مبتنی بر سیب زمینی را روانه بازار کرد که دارای حق ثبت اختراع سوئدی نیز می باشد. عرضه بستنی جدید در حالی انجام می شود که این شرکت قصد دارد به بازارهای دیگر در سراسر جهان نفوذ کند.

فردریک کارلینگ، مدیرعامل DUG گفت: «همانطور که برای سال 2022 انجام دادیم، سال 2023 را نیز با قدرت آغاز کردیم. اوایل این ماه، راه اندازی DUG را در 496 فروشگاه سوپرمارکت زنجیره ای سوئیس Migros اعلام کردیم. و ما پیش‌بینی می‌کنیم که این یکی از پرتاب‌های بین‌المللی امسال باشد، بنابراین این فضا را تماشا کنید…”

وی افزود که این شرکت در حال کار بر روی “پروژه های توسعه محصول جدید در بخش جایگزین گوشت و بخش بستنی است که هر دو بر اساس امولسیون اختراع شده با انرژی سیب زمینی ما خواهند بود.”

ظهور بستنی های بدون لبنیات
پیش‌بینی می‌شود که بازار بستنی وگان تا سال 2027 به 805.3 میلیون دلار افزایش یابد که از 520.9 میلیون دلار در سال 2019 افزایش یافته است.

بسیاری از مردم به دلیل درک فزاینده ای از هزینه های اخلاقی و زیست محیطی تولید شیر، لبنیات را کنار می گذارند. بیش از 270 میلیون گاو شیری در سراسر جهان وجود دارد. برای تولید شیر، باید بچه دار شوند و هر سال به اجبار بارها و بارها باردار می شوند. برای اینکه انسان ها شیر خود را بگیرند، گوساله هایش را ساعت ها پس از تولد از خود دور می کنند. هنگامی که آنها “خرج شده” در نظر گرفته می شوند، به کشتارگاه فرستاده می شوند.

صنعت لبنیات مسئول حدود چهار درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است. همچنین باعث جنگل زدایی و از بین رفتن تنوع زیستی می شود. زمین پاکسازی می‌شود تا امکان چرای دام فراهم شود، یا برای تعداد فزاینده‌ای که در مزارع کارخانه‌ای پرورش می‌یابند، خوراک پرورش دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *