توت فرنگی برای عملکرد مغز و سلامت قلب مفید است

توت فرنگی برای عملکرد مغز و سلامت قلب مفید است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که توت فرنگی دارای فوایدی بر مغز و قلب است و به ما در محافظت در برابر بیماری کمک می کند.

توت فرنگی یکی از محبوب ترین انواع توت ها در جهان است. آنها علاوه بر شیرین و آبدار بودن، فواید زیادی برای سلامتی دارند. آنها منبع ویتامین C، منگنز، فولات (ویتامین B9) و پتاسیم و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که آنها همچنین ممکن است به سلامت قلب، بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن کمک کنند.

این تحقیق که توسط میشل تسانگ در دانشگاه ایالتی سن دیگو انجام شد، در کنفرانس تغذیه 2023 در بوستون، ماساچوست ارائه شد. تاثیر توت فرنگی بر عملکرد شناختی و سلامت قلب، با تمرکز ویژه بر مصرف روزانه مورد بررسی قرار گرفت. 35 نفر 66 تا 78 ساله که سالم تلقی می شدند در طول هشت هفته مورد مطالعه قرار گرفتند. به دو گروه تقسیم می‌شوند، یک گروه روزانه 26 گرم پودر توت‌فرنگی یخ‌زده می‌خورد. این نشان دهنده دو وعده از میوه است. گروه دیگر یک پودر کنترل شبیه دارونما داشتند.

سرعت پردازش شناختی افرادی که پودر توت فرنگی مصرف کرده بودند، 5.2 درصد افزایش یافت. آنها همچنین 3.6 درصد کاهش در فشار خون سیستولیک و 10.2 درصد افزایش در ظرفیت آنتی اکسیدانی کل داشتند. نتیجه‌گیری این مطالعه این بود که «مصرف روزانه ۲۶ گرم پودر توت‌فرنگی خشک شده به طور متوسط سرعت پردازش شناختی را بهبود می‌بخشد، فشار خون سیستولیک را کاهش می‌دهد و ظرفیت کل آنتی‌اکسیدانی را افزایش می‌دهد، به طور بالقوه عملکرد شناختی را ارتقا می‌دهد و عوامل خطر قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد».

 

مواد مغذی توت فرنگی
توت فرنگی دارای ترکیبات غذایی فوق العاده غنی است، به همین دلیل است که برای بدن بسیار مفید است. یک فنجان توت فرنگی دارای سه گرم فیبر پرکننده و تعداد کربوهیدرات کمی است که 11 گرم است. اما آنها منبع بزرگی از ویتامین C هستند و در یک فنجان، 85 میلی گرم از ویتامین C وجود دارد. که تقریباً کل دریافت روزانه مورد نظر ویتامین را برآورده می کند. به نظر می رسد مزایای این مصرف، افزایش عملکرد سیستم ایمنی، پوست سالم و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن در حالی که به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *